Wszyscy, którzy chcą złożyć wniosek do ZUS elektronicznie, mogą go przekazać wyłącznie:
• przez Internet na PUE ZUS,
• drogą elektroniczną przez PUE ZUS, za pośrednictwem strony gov.pl (link do strony zewnętrznej)
Wnioski można także złożyć tradycyjnie:
• za pośrednictwem poczty,
• osobiście w placówce ZUS – do skrzynki na dokumenty z napisem „Tarcza antykryzysowa” (bez kontaktu z pracownikiem ZUS).
W przypadku problemów z wypełnieniem wniosku, można liczyć na pomoc pracowników ZUS.
Do Państwa dyspozycji są: specjalne nr telefonu dostępne w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–15:
• nr telefonu 22 290 87 01
– obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji,
– obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku
z za-mknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły,
• nr telefonu 22 290 87 02; nr telefonu 22 290 87 03 – obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców,
oraz ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–18.
Po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
1 − Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
2 – Renty i emerytury,
3 – Zasiłki,
4 – Informacje dla ubezpieczonych,
5 – Informacje dla płatników,
7 – Wsparcie dla przedsiębiorców,
9 – Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.
Tekst: Zakład Ubezpieczeń Społecznych